Narzędzi do tworzenia reklam oraz platform do ich publikowania jest sporo. Projektowanie samej reklamy może odbyć przy pomocy darmowych środków dostępnych w sieci, trzeba włożyć pracę i kreatywność.
Warunkiem koniecznym do osiągnięcia efektywności reklamy jest określenie grupy docelowej. Ta informacja determinować powinna sam przekaz reklamowy, platformy gdzie będzie on emitowany, czas i lokalizację. Trzeba określić specyfikę danej grupy, jej sposób życia, zwyczaje, miejsca przebywania itp.
Na przykład projektując kampanię billboardową z przekazem dla osób starszych trzeba wykluczyć instalacje billboardów na przykład w miasteczkach studenckich czy miejscowościach albo dzielnicach zamieszkałych przez młode osoby. Oczywiście to taki modelowy przykład, mogą istnieć pewny niuanse które sprawią że takie proste zależności nie będą miały miejsca (na przykład młodzi ludzie moga chcieć sprawić prezent dla swoich rodziców lub dziadków).
Także określenie grupy docelowej i stworzenie jej charakterystyki to kluczowe kwestie w projektowaniu kampanii reklam owej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.